VILLMARKSKLUBBEN

Hva er Villmarksklubben: Det er et unikt friluftsliv tilbud til alle barna på vår storbarnsavdeling Skog.

Hvem leder dette:
Vi samarbeider med Sanna Antell som er hovedleder for Villmann/Villmarksklubben ved Arnestad Skole i Vollen. Hun har bakgrunn fra idrettshøyskolen med idrettspsykologi.
Hun er utøver og instruktør innen Aikido. Jobber for skiskolen og som turleder for DNT. Tidligere orienteringsløper på finsk, nasjonalt nivå.
Ellers er det Irene Michalsen og Inger Johanne Muri som er Nesbru Barnehages ledere i Villmarksklubben.

Hva gjør vi på Villmarksklubben: Vi er ute på tur i nærområdet, til fots og går på ski sammen med villmarksklubben i Vollen
Vi er ved Holmenskjæret og bader. Vi fiskerkrabber og lærer om ”ting og tang” i fjæra.
Vi klatrer og  vi spikker og sager. Vi lærer å tenne bål og lager mat ute. Vi lærer om førstehjelp og livredning. På vinter kjører vi opp egen skiløype med hopp og sving inne i barnehagen. På våren blir det orientering, fuglekasser og alt som har med natur å gjøre!